mercoledì 12 gennaio 2011

DULCEATA DE TRANDAFIRI


Astazi am facut dulceata din petale de trandafiri. Reteta am luat-o de pe culinar si am urmat-o intocmai, reusind sa obtin un rezultat foarte bun. 
Ingrediente: 
1 kg zahar, � l apa, 250g petale de trandafiri cu partile albe taiate, � lingurita sare de lamiie, zeama de la 1 lamiie 
Mod de preparare 
Se pune la fiert zaharul cu apa si cu zeama de lamiie, pina ce se leaga bine. In timpul fiertului, se stringe cu lingura spuma care se formeaza, pina cind siropul se curata bine. In timpul cit se leaga zaharul, se presara peste petalele de trandafiri sarea de lamiie si se framinta bine cu mina. Cind siropul s-a legat, se pun petalele de trandafir astfel pregatite si se lasa sa fiarba. Se pune in borcane dupa ce s-a racit bine. 

Am masurat petalele(lipseau cateva grame, dar nu a avut nimic) 
 Aici sunt ingredientele, mai putin apa, iar in loc de lingurita de sare de lamaie folosita pt stropit petalele am folosit zeama de la inca o lamaie. 
 Am pus intr-o cratita mai mare zaharul, zeama de la o lamaie si apa, lasand sa fiarba la foc domol 
Am spalat in apa rece petalele, am indepartat partea alba de la baza lor, dupa care le-am scurs si zvantat foarte bine. Le-am stropit cu zeama de la o lamaie si le-am frecat intre degete. 

 
Tot timpul cat siropul a fiert am luat spuma care s-a format

 Dupa aproximativ o ora siropul era legat si arata cam asa 
 



Va recomand aceasta reteta cu toata caldura. Nu stiu cine a scris-o dar daca este user/a a forumului ii multumesc frumos. Dulceata este excelenta la gust si foarte fina. 
Datorita unor greseli a computerului sa produs o greseala reteta v-am dat-o imagini aveti nu ramane decat sa ma intrebati daca e bun si am sa va raspund.





 







Am adaugat petalele de trandafir si am lasat sa fiarba in continuare cu siropul 

Nessun commento:

Posta un commento