martedì 18 gennaio 2011

Pizza cu branza-mottarella



Desi cred ca v-am inebunit cu aromele,cu care eu ma delectez aproape zilnic m-am decis sa va spun cum de-mi iese mie asa de buna pizza,iar italienii care o degusta............sunt inebuniti dupa morbidetea suava pe care o lasa pizza,atunci cand mananci.Va arat trei feluri de pizza:una cu mozzarella si rosii cea din prima fotografie,a doua cu vanata,bulion,gogosari si ceapa,iar a treia unde sunt eu este cu rosii, bulion,ceapa si masline.
INGRENDIENTE PENTRU BLAT:500g faina,un galbenus ou,un cub de drojdie,100g smantana,100 iaurt o lingurita de zahar,2 lingurite de ulei,si lapte cald in loc de apa.sare dupa gust.
Uneste tot fara sa mai topesti cu zahar drojdia,adauga in castron toate ingredientele de mai sus,incalzeste laptele si fa un aluoat fraged pentru pizza.Secretul dospitului consta in:dupa ce ai format mingiuta de aluat,bate-l energic de masa de cateva ori pe toate partile,devine mai pufos.Acopera aluatul cu un prosop umed ca sa nu creasca tare.
Acest aluat care ti l-am prezentat mai sus,nu se usuca,dupa ce ai facut pizza,poti lasa si doua zile  in frigider,incalzita in microunde isi revine la  forma reala ca atunci cand ai scoso din cuptor.
Dupa o ora formeaza un cerc rotund ca in imagine sau aseaza blatul direct in tava de cuptor,unde ai pus foia speciala de cuptor.Nu conteaza daca nu ma crezi ca este aluatul inventat de mine,pentru mine e important macar sa vezi ceea ce-ti ofer,iar daca ai dubii intreaba-ma,sunt aici.
Pregateste bulionul,fierbe-l intr-o olita cu sare,ulei un pic de piper si  origano,aseaza-l pe pizza,apoi toarna branza,cascaval ce ai din abundenta,cateva rosii taiate feliute intregi.Incinge cuptorul la 180 de grade,si lasa pizza pentru 30 minute.


PIZZA CU LEGUME:SE MAI CHEAMA SI PIZZA ORTOLANA.
Aluatul este acelasi,cum am mai spus,prajeste vanata pe gratar,bostanenii tot pe gratar,caleste in fasii lungi gogosarul in tigaie,cu un catel de usturoi intreg si curatat.Adauga bulionul,si legumele.Dupa 30 minute scoate pizza,presoare sare dupa gust origano si un fir de ulei de masline.Daca nu reusesti sa o papi toata ,stopeste pizza cu lamaie,vei ramane surprins de usuretea si legeritatea de care dai dovada,o simpla lamaie.


Cea din imagine bine inteles sunt eu,preparasem doua tavi de pizza pentru tot familionul.Aceasta pizza e cea mai simpla,dar si de efect pentru persoanele care nu mananca branza.E simpla rosii,bulionnul preparat,ceapa masline si ciupercute calite.si ce mai crezi tu ca poate fi dietetic.Imaginatia sa-ti mearga si poti realiza o multime de pizze,important e blatul,decat ceea ce pun in el.Legumele,carnea are aroma, gust de la mirodenii,blatul nu,daca nu-l ajuti sa devina bun ca un cozonac,nu o sa-ti iasa.Poop.
Copt si mancat,ma bucur ca te-am saturat!

Nessun commento:

Posta un commento